Nykyisessä mallissahan YP tosiaan puuttuu varasteluun vaan oikeastaan räikeimmissä tapauksissa, eli kun varastetaan niinkin paljon että se vaikuttaa siihen kohteeseen merkittävästi.
En kuitenkaan ite oo henk. koht tuollaisen prosenttirajauksen kannalla ollenkaan. Ihan siitä syystä että se on todella hankala pelaajalle itselleen, varkaalle ja etenkin ylläpidolle. Harva pelaaja varmaan pitää ajantasaista Excel-taulukkoa omaisuudestaan, joten luultavasti suurimmasta osasta varkaustapauksista laitettaisiin "varmuuden vuoksi" reporttia yp:lle (kyllä, tätä tapahtuu jo tälläkin hetkellä melko paljon), josko sieltä kuitenkin oltaisiin viety yli 10% tavaroista. Samoin varasta pelaava joutuu jokaisen arkun kohdalla laskeskelemaan maalaisjärjen käytön sijaan. Toi jos mikä tappaa roolipelin, jos varastelutapauksissa saa jatkuvasti odotella sormet ristissä ylläpidon päätöksiä jälkeenpäin, josko se McKiller07 olis sittenkin vienyt yli prosenttirajan verran. Varkaana pelaaminen on ollut kanssa aina tietoisesti sallittua Valtakaudessa, eikä sitäkään haluta liialla säännöstelyllä kytkeä pois.
Jotain muita sääntöehdotuksia voidaan kattoa, mutta omasta mielestä välimalleja ei hirveesti löydy, eli joko varastelu on todella säännösteltyä, tai sit löyhät säännöt niinkuin nyt.
Ite näkisin et ongelma on oikeestaan tekninen, atm tiirikoinnin pitää olla sen verran helppoa että maailmassa lojumaan jääneet lukot saadaan tarvittaessa pois, mutta kuitenkin tarpeeksi haastavaa ettei jokainen vastaantulija pääse putsailemaan pelaajien omaisuuksia. Oma visio ois tulevaisuudessa tulevan lukkoupdaten (ETA varmaan mitä tahansa viikkojen ja kuukausien välillä) yhteydessä lisätä mahdollisuus putsata vanhat lukot pois (vanhat lukot voisi esim. ruostua, jolloin ne olisi paljon helpompaa saada auki) ja vastavuorosesti tehdä varastelusta hankalampaa. Ylipäänsä koko tiirikointiominaisuus on jäänyt aikoinaan ihan raakileeksi, niin siihen on paljon paranneltavaa.